Nick:
Hasło:
NEWS
CiM 2 Dzienik dewelopera #5 - Tworzenie poziomów
Dodano: 20:25 22 stycznia 2013
Różnorodność map jest ważną częścią Cities in Motion 2. Jednym z kluczowych pomysłów był zupełnie nowy edytor map, który byłby wystarczająco mocny, aby móc utworzyć niezwykle zróżnicowane mapy. Odejście od map opartych o siatkę pozwoliła nam na bardziej naturalny wygląd mapy z wzniesieniami, dolinami, górami i krętymi drogami.

Krajobraz
W Cities in motion 2 krajobraz jest bardziej elastyczny niż wcześniej. Znacznie ulepszony mechanizm pozwala na tworzenie i edycję map bardziej realistycznych, tworzenia różnych naturalnych stref. Teraz na mapie może znajdować się wysokie pasmo górskie, rzeki i jeziora o różnych rozmiarach i kształtach, i gęste lasy (z różnych rodzajów drzew).

Projektując mapy dla CiM 2, celem było wymyślenie różnych motywów na mapach (brzmi to ciekawie i tajemniczo ? red.). Elastyczny zestaw narzędzi, pozwoliło nam to zrobić. Większe mapy mogą obejmować dużą część natury, a ogromne metropolie, są okazją do położenia górskie jezioro i miasto wzdłuż jej brzegów.



Drogi
Być może najważniejszą nowością w tworzeniu poziomów są drogi. Po raz pierwszy jesteśmy w stanie stworzyć naprawdę dowolny system dróg. Drogi są teraz bardziej realistyczne i umożliwiają zrobienie istniejących projektów miejskich. Ponadto nowe typy dróg mogą pomóc uczynić mapy ciekawszymi, zarówno wizualnie jak i pod względem projektowania. Buspasy i ulice jednokierunkowe mogą dać graczom więcej możliwości i zachęcić do strategicznego myślenia przy układaniu linii. Na przykład, możliwe jest teraz stworzenie w Nowym Jorku ulic jednokierunkowych na Manhattanie. Ponadto dzięki buspasom, prędkość pojazdów gracza się zwiększyła, dzięki czemu mogą ignorować korki. Mechanizmy tworzenia dróg umożliwia stworzenie po prostu dzikich skrzyżowań i wiaduktów!


ulice jednokierunkowe


Bus pasy dla autobusów

Drogi również częściowo określają, jakiego rodzaju budynki są generowane na danym obszarze. Większe drogi jak aleje i wielopasmowe ulice, zazwyczaj generują budynki w centrum miasta, takich jak biura, zaś regularne jedno lub dwupasmowe drogi faworyzują mniejsze, podmiejskie budynki, takie jak kamienice i domy jednorodzinne. Przy układaniu nowych dróg podczas gry, gracz może wpływać jak miasto będzie się rozwijać z czasem. Oczywiście, ogólny kompleks budynków w tym samym obszarze, prowadzi do rozwoju całego obszaru w tym kierunku.

Budynki
Budynki w CiM2 podzielone są na 10 grup, od budynków w centrum miasta, rozrywki, sklepów, mieszkalnych, przemysłowych i tak dalej. Budynki te są miejscem zamieszkania lub miejscem pracy różnych ludzi, wpływają na rozwój ich środowiska - obok pojawią się nowe budynki z podobną strukturą. Oczywiście, nie jest to strefa mieszania - przejście z jednego obszaru do następnego jest gładkie i naturalne.

Drugą co do wielkości częścią tworzenia poziomów po umieszczeniu dróg jest budowa budynków. Ze względu na dynamiczny charakter gry, proces ten jest nieco inny niż od tego, co było w prequelu. W kluczowych obszarach budynku zostaną umieszczone ręcznie, a reszta budynków jest wygenerowana automatycznie. W tym przypadku, podczas gdy mapy do gry pozostają spójne i będzie nadal rozwijać planowane obszary, odtwarzacz zacznie wpływać na budowę linii miejskich i nowych dróg.

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać swój komentarz!

Komentarze (5):
Emir napisał o 16:31 24 stycznia 2013
Tylko trzy zdjęcia i garstka tekstu, a ja coraz bardziej nie mogę się doczekać pełnej wersji, która zapowiada się wspaniale :)
was38 napisał o 19:49 24 stycznia 2013
Należy zauważyć, iż póki co widzimy tylko styl amerykański. Na żadnym zdjęciu nie ma pokazanego stylu europejskiego.
Emir napisał o 20:40 26 stycznia 2013
Właśnie. Wydaje mi się to poniekąd dziwne, gdyż samo CO ma swą siedzibę w jednym ze skandynawskich krajów (już nie pamiętam którym), a to też Europa. Liczę, że uwzględnią styl europejski, bo cóż, obecny jedynie styl amerykański znacznie zmniejszył by możliwość realistycznego odwzorowania map chociażby Warszawy czy innych Polskich miast.
damianbakowski napisał o 20:09 8 lutego 2013
Z tego co pamiętam to producent wspominał gdzieś, że skupia się tylko na miastach amerykańskich (niestety). Ale znając modderów pewnie niedługo po premierze zostaną opublikowane europejskie paczki dróg i budynków.
beniek122 napisał o 19:02 12 lutego 2013
pas bus
NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 44%
Tak, planuję niebawem kupić 15%
Kupię, gdy nieco stanieje 17%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 13%
Łącznie głosów 256
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u