NEWS
CiM 2 Dzienik dewelopera #7 - Edytor map
Dodano: 13:10 21 lutego 2013
Edytor map w Cities in Motion 2 został zaprojektowany od podstaw. Znane narzędzia modyfikujące teren istnieją nadal, ale tym razem służą do budowy większych map. Wraz z tym narzędziem dostajemy nowy zestaw funkcji, jak odejście od siatki co umożliwiło nowe możliwości edycji poziomów.
Narzędzia do projektowania krajobrazu, które są używane do zmiany scenerii (podnoszenia/opuszczania gleby, wyrównywania, wygładzania) stały się bardziej elastyczne. Teraz mamy kilka pędzli, które umożliwiają tworzenie bardzo realistycznych i pięknych krajobrazów. Tworzenie gór i plaż nigdy nie było tak łatwe i przyjemne!
foto 1 -> Po pierwsze rozwijamy pędzlem większe ogólne szczegóły...
foto 2 -> ?a następnie dodanie drobne szczegóły
Narzędzia terenu także posiada także uniwersalny generator liczb losowych dla krajobrazu. Istnieje zestaw filtrów, które mogą być dostosowane do tworzenia zupełnie unikalnych map w krótkim czasie. Chcesz mapę z wieloma wyspami? Po prostu dostosuj opcje i jest zrobione! Może więcej terenu i mniej wody z gładszymi wzniesieniami? Zrobione! Filtry te pozwalają na szybkie generowanie map i może funkcjonować jako znakomita baza do budowy, czego chcesz. Później możesz dostosować i zmieniać ręcznie teren.
Mapa generowana losowo
Ale co to są mapy bez miasta? Puste karty!
Wiec teraz mamy dynamiczne miasta, a także kilka nowych funkcji do ich stworzenia. Nowe narzędzie do tworzenia dróg jest jedną z największych innowacji w edytorze map. Teraz już nie ma przeszkód dla tworzenia wszelkich form dróg! Ponadto, nie trzeba przełączać się między różnymi rodzajami dróg, takich jak tunele czy mosty, a instrument do budowy dróg automatycznie miesza to wszystko razem i jeśli narysujemy ścieżkę przez góry - tunel, a jeśli rzeka lub dolina - most. Teraz edytor map wykonuje większość "czarnej" roboty za Ciebie. Dzięki temu możesz się skupić na projektowaniu sieci dróg z wykorzystaniem różnych typów jezdni.
Interfejs narzędzia do tworzenia dróg. Tutaj możesz wybrać jaki rodzaj drogi chcesz budować z zestaw typów różnych dróg i dostosować funkcje, co to będzie, czyli pasy ruchu dla autobusów (buspasy), chodniki i miejsca parkingowe. Można także dodawać i usuwać pasy.
Budynki -każdy z nich może być umieszczony ręcznie jeśli właśnie tego chcesz, ale biorąc pod uwagę wielkość map (Pamiętaj-4 razy większa mapa niż największa w CiM1!), to może być za duży wyczyn. Najlepszą metodą rozbudowy miasta będzie połączenie ręcznego rozmieszczania budynków oraz narzędzia do generowania: tak będziesz w stanie kontrolować kluczowe części miasta, a całą resztą zajmie się generator. Oczywiście można wrócić do pracy później by dopracować szczegóły.
Narzędzie budowlane. Tutaj masz wszystkie budynki, które są podzielone na kategorie. Można również znaleźć indywidualne rekwizyty należy z nich korzystać. Suwak "Licznik iteracji" jest używana razem z funkcją "Generuj budynków". Co oznacza, jak wiele budynków będą rozmieszczone na "przejście".
Istnieje kilka sposobów wykorzystania edytora map, z których każdy pełni inną funkcję. Można skupić się na wielkim obrazie za pomocą narzędzia generowania, lub można pójść na głęboką wodę i budować całe miasto ręcznie. Wybór należy do Ciebie!
źródło: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?669215-Cities-in-Motion-2-%96-The-Map-Editor-%96-Developer-diary-7
Narzędzia do projektowania krajobrazu, które są używane do zmiany scenerii (podnoszenia/opuszczania gleby, wyrównywania, wygładzania) stały się bardziej elastyczne. Teraz mamy kilka pędzli, które umożliwiają tworzenie bardzo realistycznych i pięknych krajobrazów. Tworzenie gór i plaż nigdy nie było tak łatwe i przyjemne!

foto 2 -> ?a następnie dodanie drobne szczegóły
Narzędzia terenu także posiada także uniwersalny generator liczb losowych dla krajobrazu. Istnieje zestaw filtrów, które mogą być dostosowane do tworzenia zupełnie unikalnych map w krótkim czasie. Chcesz mapę z wieloma wyspami? Po prostu dostosuj opcje i jest zrobione! Może więcej terenu i mniej wody z gładszymi wzniesieniami? Zrobione! Filtry te pozwalają na szybkie generowanie map i może funkcjonować jako znakomita baza do budowy, czego chcesz. Później możesz dostosować i zmieniać ręcznie teren.

Ale co to są mapy bez miasta? Puste karty!
Wiec teraz mamy dynamiczne miasta, a także kilka nowych funkcji do ich stworzenia. Nowe narzędzie do tworzenia dróg jest jedną z największych innowacji w edytorze map. Teraz już nie ma przeszkód dla tworzenia wszelkich form dróg! Ponadto, nie trzeba przełączać się między różnymi rodzajami dróg, takich jak tunele czy mosty, a instrument do budowy dróg automatycznie miesza to wszystko razem i jeśli narysujemy ścieżkę przez góry - tunel, a jeśli rzeka lub dolina - most. Teraz edytor map wykonuje większość "czarnej" roboty za Ciebie. Dzięki temu możesz się skupić na projektowaniu sieci dróg z wykorzystaniem różnych typów jezdni.

Budynki -każdy z nich może być umieszczony ręcznie jeśli właśnie tego chcesz, ale biorąc pod uwagę wielkość map (Pamiętaj-4 razy większa mapa niż największa w CiM1!), to może być za duży wyczyn. Najlepszą metodą rozbudowy miasta będzie połączenie ręcznego rozmieszczania budynków oraz narzędzia do generowania: tak będziesz w stanie kontrolować kluczowe części miasta, a całą resztą zajmie się generator. Oczywiście można wrócić do pracy później by dopracować szczegóły.

Istnieje kilka sposobów wykorzystania edytora map, z których każdy pełni inną funkcję. Można skupić się na wielkim obrazie za pomocą narzędzia generowania, lub można pójść na głęboką wodę i budować całe miasto ręcznie. Wybór należy do Ciebie!
źródło: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?669215-Cities-in-Motion-2-%96-The-Map-Editor-%96-Developer-diary-7
Zaloguj się lub zarejestruj by dodać swój komentarz!
Komentarze (0):
NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
20 lutego
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
20 lipca
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
11 marca
ARTYKUŁY
Zapowiedź Cities in Motion 2

Tricki, cheaty i kody do Cities in Motion!
Poradnik do Cities in Motion - dobre praktyki, wskazówki


SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 44%

Tak, planuję niebawem kupić 15%

Kupię, gdy nieco stanieje 17%

Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%

W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 13%

Łącznie głosów 256
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos